دانلود آهنگ با لینک مستقیم

فضا بایگانی | دانلود آهنگ جدید

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷
پرطرفدارترین آهنگ های 97

کهکشانی دور دست به کمک همگرایی گرانشی کشف شد!

سایت تفریحی سرگرمی جیزفان

یش از این اخترفیزیکدانان هرگز موفق نشده بودند پرتوهای پر انرژی جرمی آسمانی با فاصله ی نزدیک به هفت میلیارد سال نوری که از سیاهچاله ای در مرکز یک کهکشان انفجار مهیبی رخ داده بود، را اندازه گیری کنند. این انفجار، فوران پرقدرت پرتوی گاما را در پی داشته است. تعدادی از تلسکوپ ها از جمله تلسکوپ مجیک موفق به دریافت نور این پدیده شدند. و این اتفاق به کمک یکی از مفاهیم جانبی نظریه نسبیت اینشتین به نام همگرایی گرانشی رخ داد.

کشف دریاچۀ یخی عظیم در مریخ

سایت تفریحی سرگرمی جیزفان

یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که یک رسوب غول پیکر یخی در مریخ تقریبأ به اندازه ی دریاچه ی سوپریور بر روی زمین آب دارد. این لایه ی یخی که مساحت بیشتری نسبت به ایالت نیومکزیکو دارد در عرض جغرافیایی نیمه شمالی مریخ قرار دارد و فقط با ۱ تا ۱۰ متر خاک پوشیده شده است. اعضای تیم تحقیقاتی بیان کردند که بنابراین این رسوب یخی یک منبع احتمالی وسیع برای جستجوی سیاره ی سرخ توسط اخترشناسان است.

سال نوری چیست؟

سایت تفریحی سرگرمی جیزفان

در حالی که بیشتر نقاط کیهان رمزآلود و بکر باقی مانده اند، حقیقت این جمله برایمان بسیار آشکار است: فضا بزرگ است، بسیار بزرگ… برای تعیین کمیت گستره ی کیهان، اخترشناسان معمولا به پدیده هایی اشاره می کنند که چند سال معین ِ نوری از ما دور هستند. اما این واقعا به چه معنی است؟

عامل گسستگی خطوط میدان مغناطیسی چیست؟

سایت تفریحی سرگرمی جیزفان

دانشمندان راه حل جدیدی برای رازی پیشنهاد داده‌اند که دهه ها ذهن شان را درگیر ساخته است. عامل برخی رویدادهای خشن و سریع ِ کیهانی نظیر شراره های خورشیدی، انفجارهای پرتو گاما و نورهای شفق قطبی چیست؟

کشف نوعی جدید از ستاره‌ها در مرکز کهکشان راه شیری

سایت تفریحی سرگرمی جیزفان

اخترشناسان دانشگاه جان مورس لیورپول در انگلیس موفق به کشف خانواده‌ای کاملا جدیدی از ستاره ها در مرکز راه شیری شده‌اند، که دارای مقادیر زیادی نیتروژن هستند.

هواپیمای مرموز فضایی در نقش آمبولانس فضایی

سایت تفریحی سرگرمی جیزفان

اگر برای یکی از فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین‌المللی اتفاقی روی دهد که مجبور به انتقال به زمین شود آنگاه چه باید کرد؟ اینجا صحبت از لزوم بکارگیری سیستم حمل و نقل فضایی فوری همچون یک آمبولانس فضایی است که خلأ آن بخوبی احساس می‌شود. حالا یکی از فضانوردان باتجربه ناسا که سابقه چند پرواز با شاتل‌های فضایی را دارد پیشنهاد جالب توجهی کرده است.

در جستجوی سیاره ی ایکس

سایت تفریحی سرگرمی جیزفان

در طی چند دهه گذشته چندین شی‌ء متفاوت به عنوان سیاره ایکس (سیاره نهم در منظومه شمسی) معرفی شدند. با پیشرفته تر شدن تجهیزات بشر و همچنین مشاهده ی نوسانات روی اجرام ریز و درشت، اخترشناسان در پی کشف ِ شواهدی از این سیاره ی ناشناخته در منظومه ی شمسی هستند.

سیاهچاله‌‌ای که از میدان نبرد دو کهکشان گریخت!

سایت تفریحی سرگرمی جیزفان

اخترشناسان به کمک چشم رادیویی تیزبین آرایه‌ی خط پایه‌ی بسیار بلند (VLBA) متعلق به بنیاد ملی دانش، بازمانده‌های پاره پاره‌ی یک کهکشان را دیده‌اند که پس از برخورد با یک کهکشان بزرگ‌تر، از درون آن گذشته و اکنون سیاهچاله‌اش به همراه بخش کوچکی از پیکرش، با سرعت بیش از ۳۲۰۰ کیلومتر بر ثانیه در حال ِ فرار از میدان نبرد هستند.

حل معمای فرودگر گمشده اروپا

سایت تفریحی سرگرمی جیزفان

تحقیقات جدید به ارائه جزئیات بیشتری در مورد فرودگر بیگل ۲ آژانس فضایی اروپا پرداخته که در سال ۲۰۰۳ به مریخ ارسال شده بود. محققان اکنون می‌گویند که این کاوشگر برخلاف تصورات قبلی، فرود موفقی بر روی سیاره سرخ داشته و حتی ماموریت خود را نیز آغاز کرده بود، اما به دلیل ناموفق بودن استقرار پنل‌های خورشیدی، ارتباطی از آن در زمین دریافت نشد.

احتمال وجود حیات در یک دهانۀ عجیب در مریخ

سایت تفریحی سرگرمی جیزفان

دانشمندان با تجزیه و تحلیل یک دهانۀ عجیب و غریب بر سطح مریخ اظهار می کنند، ممکن است این فرورفتگی مکان مناسبی برای جستجوی حیات باشد.